Functions Opel Calibra Rajongói oldal
Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, sütiket (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából,
valamint bizonyos szolgáltatások ezek nélkül nem lennének elérhetőek.
A honlap további használatával hozzájárulását adja a cookie-k tárolásához és felhasználásához.
www.rajongoioldal.hu > Opel Calibra ( itt Vendég vagy ) Belépés - Új jelszó - Regisztráció Belépve mint: Vendég
< <2018. nov.> >
H K Sz Cs P Sz V
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Info

Regisztrált felhasználók:672
Előző 24 órában aktív:0
Kategóriák:11
Rajongói oldalak:10

Kedvenc oldalak:

Új oldal létrehozása
Calibra a versenysportban

Calibra DTM 1995
A Német és a Nemzetközi Túraautó Bajnokságban (DTM és ITC) a '90-es évek elején az Opel Omega 3000 EVO 500 vesenyzett, amit 1994-től váltott fel a Calibra versenyváltozata. Ekkor még a Mercedes és az Alfa Romeo nyerték sorra a versenyeket. 1994-ben Keke Rosberggel az élen útjára indult a "Team Rosberg" csapat. Keke óriási népszerüségnek és bizalomnak örvendett, hiszen az autós versenysport szinte mindegyik formájában kipróbálta magát 1965 óta (Kart, Forma V, Forma 1, Sport-és Túraautó Bajnokság, stb.) A Calibra alapjaira és az Opel új 2.5 V6 motorjának felhasználásával épített versenyautó több fázisú fejlesztésen esett át az évek során, így az 1994-1995-ös évek még nem hoztak átütő sikert. 1995-ben Rosberg befejezte versenyzői pályafutását. Utolsó futamára 1995. október 15-én került sor, ekkor a csapat "Thank you - Keke" feliratú autókkal állt rajthoz, ezzel is tisztelegve a leköszönő pilóta-csapatfönök elött.

Rosberg utolsó futama 1995
1996. április 14-én Manuel Reuter az új, 500 lóerös Calibrával a Hockenheimringen megrendezett Rennsport-Festival-on megszerzett 1. helyezésével egy hihetetlen sikersorozatot indított el. Ebben az évben szinte nem volt olyan futam, ahol ne lett volna dobogós valamelyik Calibra. Sőt Helsinkiben, Nürnbergben és októberben a Hockenheimringen hármas gyözelmet értek el a DTM Calibra pilótái a "Team Joest" csapat égisze alatt.


A '96-os ITC sorozat versenyzöi


                 

                 

                 


Manuel Reuter gyöztes verseny Calibrájának legföbb adatai
Motor elöl, hosszában beépített V6-os motor, négy vezérmütengellyel és hengerenként 4 szeleppel
Hengerürtartalom 2498 ccm
Teljesitmény kb. 368 kW/500 LE (11650 rpm-nél)
Motorvezérlés Bosch-Motronic MS 1.9
Kipufogógáz szürés 3 utas katalizátorral
Eröátvitel hosszában beépített 6 fokozatú versenyváltó, 3-tárcsás szénszálas kupplung, 4x4 hajtás
Karosszéria Aerodinamikailag optimalizált acél karosszéria, behegesztett acél-bukócsövekkel, sok szénszálas kiegészítö spoiler, 3 részes benzintank rendszer
Fékek Hidraulikus 2-körös fékrendszer, Bosch 4-csatornás verseny ABS-szel, elöl 6, hátul 4 dugattyús monoblock megerösített alumínium féknyergek, kerekenként 2 betéttel
Kerekek 10J x 18" vagy 10J x 19" BBS versenyfelnik, Michelin gumik
Súly 1052 kg (a 12 kg-os fedélzeti kamerával együtt)

A gyöztes Calibra



Forrás : "Das Opel ITC '96 Champion-Set" kiadvány és a Team Rosberg újság 1995/1 kiadása
Felhasználási feltételek Kapcsolat (rajongoioldal.hu) © 2010-2013 rajongoioldal.hu A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a szerkesztőséghez