Motorválaszték |
C20NE motor 2 literes, 8 szelepes, katalizátoros konstrukció. A Calibrába szerelt motorok közül az egyik legmegbizhatóbb, ez az Opel '80-as években gyártott egyik sikermotorja. Részletek 2 literes, 8 szelepes, katalizátoros konstrukció. A Calibrába szerelt motorok közül az egyik legmegbizhatóbb, ez az Opel '80-as években gyártott egyik sikermotorja. A nyomatékgörbéje alapján is látható, hogy az alsó fordulatszám tartományban már le is adja a max. nyomatékát, tehát takarékos üzemben is kellö lendülettel lehet vele közlekedni. A szelepek számából és a vezérlés módjából adódóan nem kifejezetten pörgös motor. A keverékképzéshez levegőmennyiségmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Még nem használ kopogásérzékelőt az oktánszámfüggő előgyújtás állításhoz, ezért 98-as benzin esetén át kell állítani az oktánszám választót. A hengerfej kialakításából és szelepek elhelyezkedéséböl adódóan vezérmüszíj szakadás esetén a dugattyúk nem ütik meg a szelepeket. | Motorkód | C20NE | Gyártási idöszak | 1988.09 - 1997.07 | Motor felépítése | Soros, szívó | Szelepvezérlés | OHC (Felülvezérelt, vezérmütengelyes) | Vezérmütengelyek száma | 1 | A motorhoz rendelhetö meghajtás | Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi / 4 fokozatú automata váltóval |
| 4x4 összkerék hajtás 5/1 fokozatú kézi váltóval | Hengerek száma | 4 | Szelepek száma | 8 (hengerenként 1 befecskendezö és 1 kipufogó szelep) | Lökettérfogat | 1998 cc | Hengerfurat | 86 mm | Lökethossz | 86 mm | Kompresszió viszony | 9.2 | Gyújtás vezérlés | EST | Gyújtási sorrend | 1-3-4-2 | Fordulatszám - alapjárat | 720-880 rpm | Fordulatszám - tartósan megengedett max. | 6400 rpm | Motorvezérlés | BOSCH Motronic 1.5 | Kopogásérzékelö | nincs | Oktánszám megállapítás | Oktánszám választóval | Katalizátor | van | Hütöfolyadék mennyiség | 7.2 liter | Motorolaj | 4 liter | Olajfogyás | 0.075 liter/100 km |
| Max. teljesítmény | 85 kW, 115 LE (5200 rpm-nél) | Max. nyomaték | 170 Nm (2600 rpm-nél) |
| | |
C20XE motor 2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely a Kadett E GSi-ben debütált a '80-as évek második felében. Mai szemmel is már nagy teljesítményű, pörgős motornak számít. Részletek 2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely a Kadett E GSi-ben debütált a '80-as évek második felében. Mai szemmel is már nagy teljesítményü, pörgös motornak számít. A C20NE "testvéréhez" képest már 2 vezérmütengely vezérli a hengerenkénti 4 szelepet. Ez a fajta megoldás azt eredményezi, hogy az alsó tartományban veszít a teljes nyomatékából a motor, hiszen a szelepvezérlés inkább a magasabb fordulatszámon leadott nagy teljesítményhez lett optimalizálva. Másrészt a beeresztő-és kipufogó szelepek külön-külön történö vezérlése további lehetöségeket rejt a teljesítménynövelésre, bár a motor gyárilag is "ki van hegyezve". Ehhez képest a szelepek számából adódóan optimálisabban oldja meg a motor töltését és a gázcserét, így a fogyasztása is takarékosabb, mint a 8 szelepes változaté! A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, erre utal a motortérben lévö SFI (Sequential Fuel Injection) felirat. 1993 előtt a gyújtás elosztófedél segítségével, később DIS gyújtás vezérléssel lett kialakítva, amihez 2.8-as Motronic motorvezérlő elektronika verzió tartozott. | Motorkód | C20XE | Gyártási idöszak | 1989.09 - 1993.08 | Motor felépítése | Soros, szívó | Szelepvezérlés | DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes) | Vezérmütengelyek száma | 2 | A motorhoz rendelhetö meghajtás | Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi váltóval |
| 4x4 összkerék hajtás 5/1 fokozatú kézi váltóval | Hengerek száma | 4 | Szelepek száma | 16 (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep) | Lökettérfogat | 1998 cc | Hengerfurat | 86 mm | Lökethossz | 86 mm | Kompresszió viszony | 10.5 | Gyújtás vezérlés | EST / DIS | Gyújtási sorrend | 1-3-4-2 | Fordulatszám - alapjárat | 860-1020 rpm | Fordulatszám - tartósan megengedett max. | 6800 rpm | Motorvezérlés | BOSCH Motronic 2.5, DIS gyújtással Motronic 2.8 | Kopogásérzékelö | van (1 db) | Oktánszám megállapítás | automatikus | Katalizátor | van | Hütöfolyadék mennyiség | 7.2 liter | Motorolaj | 4.5 liter | Olajfogyás | 0.09 liter/100 km |
| Max. teljesítmény | 110 kW, 150 LE (6000 rpm-nél) | Max. nyomaték | 196 Nm (4800 rpm-nél) |
| | |
X20XEV Ecotec motor 2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely 1994-töl került a Calibra motorpalettájára, mint az Opel 2 literes motorok új (Ecotec), a magasabb környezetvédelmi normáknak is megfelelő változata. Részletek 2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, amely 1994-töl került a Calibra motorpalettájára, mint az Opel 2 literes motorok új (Ecotec), a magasabb környezetvédelmi normáknak is megfelelő változata. A motor károsanyag kibocsátását egyrészt az AGR szelep beiktatásával csökkentették, mely a kipufogó gáz újrahasznosítását (égetését) szolgálja úgy, hogy visszavezeti a szívósorba. Sajnos emiatt gyakoribb hiba pl. a folytószelepház beszennyeződése. Másrészt a motor lehetőségeihez képest "fojtott" lett, így a teljesítmény egy része is fel lett áldozva a környezetvédelem oltárán. Ehhez képest viszont egy kiegyensúlyozottabb nyomatékot kapunk, már az alsó fordulatszám tartománytól. Felépítésében hasonló a C20XE-hez, de inkább egy EU-konform utcai motort testesít meg, követve az Opel kevésbé teljesítmény orientált motorépítési terveit. Fogyasztása is takarékosabb, bár nem számottevő mértékben. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Simtec 56.1 vezérlőelektronika segítségével. | Motorkód | X20XEV | Gyártási idöszak | 1994.03 - 1997.07 | Motor felépítése | Soros, szívó | Szelepvezérlés | DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes) | Vezérmütengelyek száma | 2 | A motorhoz rendelhetö meghajtás | Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi / 4 fokozatú automata váltóval | Hengerek száma | 4 | Szelepek száma | 16 (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep) | Lökettérfogat | 1998 cc | Hengerfurat | 86 mm | Lökethossz | 86 mm | Kompresszió viszony | 10.8 | Gyújtás vezérlés | EST | Gyújtási sorrend | 1-3-4-2 | Fordulatszám - alapjárat | 670-1030 rpm | Fordulatszám - tartósan megengedett max. | 6600 rpm | Motorvezérlés | Simtec 56.1 | Kopogásérzékelö | van (1 db) | Oktánszám megállapítás | automatikus | Katalizátor | van | Hütöfolyadék mennyiség | 7.2 liter | Motorolaj | 4.5 liter | Olajfogyás | 0.075 liter/100 km |
| Max. teljesítmény | 100 kW, 136 LE (5600 rpm-nél) | Max. nyomaték | 185 Nm (4000 rpm-nél) |
| | |
C20LET turbo motor 2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, turbo feltöltéssel. A C20XE alapjaira épült motor a paletta legerösebb motorja, egy igazi sprinter. A feltöltésböl adódóan a legkönnyebben tuningolható. Részletek 2 literes, 16 szelepes, katalizátoros konstrukció, turbo feltöltéssel. A C20XE alapjaira épült motor a paletta legerösebb motorja, egy igazi sprinter. A feltöltésböl adódóan a legkönnyebben tuningolható, a töltönyomás növelésével és nagyobb levegöhütö beépítésével. A szervízperiódusok betartásával elérhetö, hogy mind a feltöltö, mind a 4x4 hajtás megbizhatóan müködjön, de ez költségigényes. Emiatt sok hazánkba került Calibra Turbo problémás pontja lehet az összkerék hajtás vagy a széthajtott turbo. Használata során külön figyelemmel kell lenni arra, hogy a leömlöcsonkhoz illesztett feltöltö óriási hőhatásnak van kitéve, ezért a motort a leállítása előtt (különösen nagy igénybevétel után) előbb járassuk, hogy a turbo visszahülhessen. A hajtáslánc védelmében 1. sebességi fokozatban ~0.3 bar a maximális turbo nyomás. A többi fokozatban külön chip vezérli a fordulatszámnak megfelelő töltőnyomást. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát, mely hengerenkénti leömlőn keresztül távozik. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi. Az összkerék hajtáshoz kardántengelyen keresztül egy osztómű biztosítja az átvitelt az első és hátsó tengelyek között. | Motorkód | C20LET | Gyártási idöszak | 1992.04 - 1997.07 | Motor felépítése | Soros, turbo feltöltövel | Szelepvezérlés | DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes) | Vezérmütengelyek száma | 2 | A motorhoz rendelhetö meghajtás | 4x4 összkerék hajtás 6/1 fokozatú kézi váltóval | Hengerek száma | 4 | Szelepek száma | 16 (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep) | Lökettérfogat | 1998 cc | Hengerfurat | 86 mm | Lökethossz | 86 mm | Kompresszió viszony | 9.00 | Gyújtás vezérlés | EST | Gyújtási sorrend | 1-3-4-2 | Fordulatszám - alapjárat | 860-1020 rpm | Fordulatszám - tartósan megengedett max. | 6800 rpm | Motorvezérlés | BOSCH Motronic 2.7 | Kopogásérzékelö | van (1 db) | Oktánszám megállapítás | automatikus | Katalizátor | van | Hütöfolyadék mennyiség | 7.2 liter | Motorolaj | 4.5 liter | Olajfogyás | 0.09 liter/100 km |
| Max. teljesítmény | 150 kW, 204 LE (5600 rpm-nél) | Max. nyomaték | 280 Nm (2400 rpm-nél) |
| | |
C25XE V6 motor 2.5 literes, 24 szelepes, V építésü 6 hengeres konstrukció. 1993-ban került kifejlesztésre és akkor "prémium" motorként az 1994-es modellévben már találkozhatunk is vele. Részletek 2.5 literes, 24 szelepes, V építésü 6 hengeres konstrukció. 1993-ban került kifejlesztésre és akkor "prémium" motorként az 1994-es modellévben már találkozhatunk is vele. A motor készítését a Calibra DTM-ben (Német Túraautó Bajnokság) történő 1994-es debütálása is indokolta, ahol erősen átépített, kb. 400 lóerős változata állt rajthoz, felváltva az Opel Omega 3000 EVO 500-as elődjét. Bár a DTM-ben az elsö pár év nem hozott átütö sikereket, az utcai változat nagy érdeklödésnek örvendett. A viszonylag alacsony fogyasztású, igazán nyomatékos erőforrás egyenletes, csendes működésével, dögös V6 hangjával hasonlóan robosztus és elnyűhetetlen konstrukciónak bizonyult, mint 2 literes 8 szelepes "kistestvére". A motor nincs kihegyezve, megfelelő karbantartással a világ végére is elvisz. A "teli motortér" effektus miatt nehezebben szerelhető társainál, ezért más motorok esetén karnyújtásra lévő alkatrészeket itt komoly előmunkálatok után lehet csak cserélni. 1995-ben megjelenik az Ecotec változata, X25XE motorkóddal, de változatlan teljesítménnyel. A keverékképzéshez légtömegmérővel rendelkezik és a dúsítás mértékéhez lambdaszondán keresztül figyeli a kibocsájtott kipufogógáz oxigéntartalmát. Kopogásérzékelő segítségével automatikus oktánszám megállapítást és előgyújtás állítást végez, ezért beavatkozás nélkül használhatunk 95-ös és 98-as benzint egyaránt. A befecskendezést a gyújtás sorrendjében végzi, Motronic 2.8 vezérlőelektronika segítségével. | Motorkód | C25XE / X25XE | Gyártási idöszak | 1993.03 - 1997.07 | Motor felépítése | V építésű 6 hengeres, szívó | Szelepvezérlés | DOHC (Felülvezérelt, dupla vezérmütengelyes) | Vezérmütengelyek száma | 4 | A motorhoz rendelhetö meghajtás | Elsö kerék hajtás 5/1 fokozatú kézi / 4 fokozatú automata váltóval | Hengerek száma | 6 | Szelepek száma | 24 (hengerenként 2 befecskendezö és 2 kipufogó szelep) | Lökettérfogat | 2498 cc | Hengerfurat | 81.6 mm | Lökethossz | 79.6 mm | Kompresszió viszony | 10.8 | Gyújtás vezérlés | EST | Gyújtási sorrend | 1-5-3-6-2-4 | Fordulatszám - alapjárat | 600-800 rpm | Fordulatszám - tartósan megengedett max. | 6600 rpm | Motorvezérlés | BOSCH Motronic 2.8 | Kopogásérzékelö | van (2 db - hengersoronként 1 db) | Oktánszám megállapítás | automatikus | Katalizátor | van | Hütöfolyadék mennyiség | 7.2 liter | Motorolaj | 4.5 liter | Olajfogyás | 0.075 liter/100 km |
| Max. teljesítmény | 125 kW, 170 LE (6000 rpm-nél) | Max. nyomaték | 227 Nm (4200 rpm-nél) |
| | |